Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 11, 2008

*&%^$#(@?

oleh sebab aku nyer blog aku neh tiada sekatan tahap umur pembaca, maka tajuk kat atas tuh kene la cencored.

sebenar nyer aku tersangat la geram dan marah bile windows dalam laptop aku corrupted. kisah nih bermula minggu lepas apabila aku settle jer buat entry pasal kemenangan brader halym. nak dijadikan cerita minggu lepas aku kene pi penang atas sebab kerja. so aku pun menginap di Sunway Hotel, Seberang Jaya. haha... selamber jer aku dedahkan name hotel tuh. hotel tuh plak dalam bilik dia ader network cable yang mane adalah satu kemudahan bagi pelanggan dia untuk meng'acess' internet. aku pun dengan sesuke hati nyer pakai la network cable tuh. maklum ler speed laju. xkan nak gune 'broadband' aku plak. tetiba jer 'plap' padam screen aku. bile aku on balik jer, dia tulis 'windows files missing'

haram jadah... maner ader aku tekan button delete pun kalau nak kate aku terdelete files windows. so akibat laptop aku tu pun adalah subsidi dari company aku. maka kene la aku hantar balik laptop aku tuh ker IT dept aku. budak IT nih plak cakap ader jenis 'bug' yg makan & corruptedkan files window.

yang mengherankan aku xkan ler anti-virus aku xdetect. arghhhh... perlukan aku menukar brand anti-virus aku??? tapi yang paling aku hangin adalah kebanyakan file2 aku ader yang xdapat diselamatkan. argh... tension arrrr...

so aku maleh la nak cerita betapa geram & hangin nyer aku bile laptop kene format nih. akhir kata.... ^*?>%#$#*&@

4 comments:

vectorise said...

hahahahahaaaaa
(sory laa brader aku gelakkan ko)

aku pon tekena gak aritu... tapi aku kne lpas aku update vista tetiba hang at 99% updating.. dkat 1/2 jam camtu trus aku restart.. tetiba problem takleh masuk window/ masuk safemode pon gagal... missing kernel haper ntah ruper2 nyer 'unfinish update' (donot shutdown) nasib baik laptop ku kata pls insert installation CD and select repair...
masalahnyer CD yg disupply tu CD recovery laptop (all in one)... tapi yg dimintak tu 'CD vista stand alone'.. kalo aku proceed ngan CD recovery tu alamat dia auto format laa laptop aku.. nak tanak esok nyer aku carik DVD lanun... atlast repair progress bjln lancar...

moral of the story - carik laa xternal HDD for backup.. huhuhuu ;o)

vectorise said...

ada lgi aku nak citer ni aku tak pduli ko nak dgr ke tak...

tapi kes pc opis aku lak... kene virus gak 1 ari lpas laptop aku problem... punca dia pasal pc aku ni bnyk di access oleh pendrive2 liar... slalunyer pc aku bjaya mmbanteras bakteria2 jahat... tp 1 kali tu aku terkena gak bakteria yg jahat giler...

citer pasal AntiVirus ni memula aku pakai kapesky setahun lebih gak last2 'key' aku kne blaklist... 3x aku kene blaklist dek kaspesky trus aku buang pakai lak AOL.com punyer freeware dia rekemen McAfee security centre... bagus gak laa... tapi pasal dia bg reminder bulan ni last pastu nak kne baya plak trus aku buang gak... pastu aku dok survey laa 'the best AV' dari 1 forum ke 1 forum aper yg direkemen (selain dari kaspesky yg aku paling pecaya)...

last2 aku pakai 3 bijik AV utk pc opis aku... ambik ko.. huhuhuuu...

1. comodo internet security +AV (freeware)
2. eset nod32
3. avira (made in germany, freeware)

bm said...

kalo nak freeware, carik kat sini----> http://www.real-ts.org
tapi kena register dulu..aku moderator kat sana, sial PM jika ada sebarang kemusykilan.

pssstt..oit Vector, ko cilok dr forum RTS tu ye? hehehe..

shahril adzmy said...

tengkiu ler brader2 sumer...

stakat nih masih lagik setia dgn kaspersky. lesen blom expired lagik.

vector: xkan gua kene install 3 AV kot dlm PC. hadeh