Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 20, 2008

Anak buah sakit....

malam isnin yang lepas (17 Mac 2008) aku mendapat 1 panggilan dari terengganu memberitakan yang anak buah aku berumur 1++ tahun dimasukkan ke hospital kerana demam terlalu panas. aku dgn family terpaksa bergegas ke terengganu.

sampai di terengganu, aku terus ke hospital dungun, sebuah hospital kecik yang sekali ku pandang ala2 mcm hospital kat kampung aku (hospital tampin... keke aku lahir kat situ) rase besar lagik kot 'sepital' tampin tuh... huhu...

then aku terus ke wad 4 (wad kanak2 la tuh...) melihat muka anak buah aku yang monyok dan lesu... muke macam baru lepas nangis jerk. mmg benar jangkaan aku yg budak nih baru lepas nangis... rupe2 nyer meraung sebab tangan dia kene cucuk sbb nak kene masuk air. punyer la b*ng*k si nurse tuh xreti nak cucuk agak nyer sampai 2 -3 kali cucuk. dah la tangan budak tuh besar buluh lemang mase raye ari tuh jer.. terkial2... mau jer aku kasik 'tempeleng siam' jer muke dier. aku nengok pun kesian.... last2 datang 1 nurse 'otai' menyelamatkan keadaan selepas budak tadi meraung macam tgh 'perektis' vokal dlm AF. sekali cucuk jer, terus ngam. tu la yang di katekan pengalaman. tah berape kali dia cucuk orang aku pun xtau. tgk 'stail' dier rileks jer... lepas tuh baru aku tau yang minah tadi br setahun jd nurse... n lg besh bujang lagik... huhu ader can mintak no tipun nih... (hehe nk tgk orang sakit ker nak carik jodoh aku nih)

rupe tangan anak buah aku lepas di kerjakan oleh nurse yg kurang pengalaman nyer (tp agak manis rupe nyer... huhu) 1 cubaan di tgn kanan & 2 cubaan di tgn kiri, 1 darinya berjaya. lepas dr peritiwa di bilik vokal tuh aku kene la pi beli sesuatu nak pujuk budak nih... aku beli buah epal & cokelat kegemaran nabil... choki-choki. tp cokelat choki-choki tu jugak yg menjadi pilihan dier. lg best aku hampir di 'sekeh' oleh mak aku... ader ker budak tgh demam beli cokelat.... B*NG*K. kene balik aku se'das' hadiah ikhlas dr mak aku.

muke budak nih yang tengah lebam.... agak nyer tension dgn nurse tadi kot. sabau jer la Nisa oi...

2 hari gak la aku kat sane. maka 2-3 hari gak la aku menggantung entry aku dlm blog nih. kira2 becuti jugak la...rileks dr kesibukan kota. petang2 bole lepak2 di tepi pantai menghirup udara laut. sbb kat kl nih maner ader pantai... yg ader pun pantai dalam jer. haaa.. kalau nak tau umah brader aku tuh dkt dgn pantai. ala dalam 2-3 meter jer dr pantai.

last skali updated yg aku terima lepas sampai kl mengatakan yg anak buah aku dah kuar 'sepital' dah. tp kene buat follow up balik dgn doktor. sbb paru2 kanan dier ader jangkitan kuman. mungkin sbb dier batuk & selsema kot.... kahak & ader cecair dlm paru dier. agak nyer la. aku bukan doktor pun. so kene la makan ubat....

Semoga NISA cepat sembuh & lepas tuh bole ikut 'uncle' main layang2 kat taman metropolitan lagik yerk bile balik umah atok gombak nanti...

ps: alkisah nyer si nurse bujang tadi.... aku gagal mendapatkan nombor tipun dier. pasal lepas tuh dier kene shift malam... adus aku keciwa.... huaaaaa

1 comment:

halym said...

cian dak Nisa..harap cepat semboh