Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 23, 2008

MRT.....

MRT... mungkin korang sumer dok terpikir pasal rapid transit yang kat singapore tuh kan.... tapi jangan terperanjat that Malaysia pun ader MRT. tapi kat malaysia ianya dikenali sebagai.... MALAYSIAN RUBBER TIME.

mungkin agak keterlaluan aku cakap mende nih kan... sat gi ader yang aku kene ISA jap gi nih... aper mende malaysian rubber time nih..??? nih la istilah yang aku rase sesuai sangat dgn culture kat malaysian nih... nasib baik aku xmasuk raje lawak... kalu tak sure mase topik typical malaysian tuh aku cerita pasal mende nih nyer.

seperti sedia maklum la rubber atau gotah (orang kampung aku cakap la...) nih jenih mende yang bole menganjal ala elastik... so kalau aku translate terus MRT nih dlm bahasa melayu lebih kurang mase orang malaysia yg bole menganjal.... macam maner aku bole terpikir pasal MRT nih plak... haaaa... nih yg nak cerita nih..

pagi tadi aku dok berjanjilah dgn member aku pasal Satria GTi Club Malaysia (hehe... aku dulu ex-commitee dlm club nih.. tp dah pencen... gantung steering) ader satu event kat jelebu... pusat dalam komuniti kat kuala klawang. so nak kene pi recce dulu & discuss dgn org sane pasal event tuh. so aku pun nak la tumpang sekaki. maka aku pun buat la deal dgn member aku nih kunun set time nak pi sana kol braper. maka waktu yg di tetapkan pukul 8 pg n tunggu di satu petrol station kat hulu klang. awal pagi lg aku bangun n bersiap la... lebih kurang kol 8 aku dah tertonggok kat petrol station tuh... aku tgk haram sekor umat pun xder lg. "uiks... da gerak ker diaorang nih???? lambat ker aku???" bertimbun2 la soalan yg kuar dlm kepale hotak aku...

maka aku wat la 1 call ker member aku td.... tau aper dia ckp.... dia br bangun. arghhhh... @$%#^*& punya budak. dgn rileks nye dia ckp "br bgn". smalam dia janji 8 pg. pas tuh dia ckp dgn slamber ikan sardin nyer "ala rileks la biase la kol 8.. sure 8 lebih2 sket nk dkt kol 9. mcm xbiase malaysia"

aku tau la GMT malaysia nih +8.00 hrs. maka kedudukan malaysia nih lebih 8 jam dari garis meridian greenwich (aper betul ker name garis tuh ni... hentam je la kot) lepas tuh aku terpikir...
tu la kite nih dulu banyak sgt pokok getah... dan dah macam sinonim dgn masyarakat dulu penoreh getah... arwah atok aku dulu pon penoreh getah... sampai skang pun pak long aku kat kampung pun menoreh getah... pokok getah pun byk kat sini. kekadang aku pun rase rugi xtau mcm maner nak toreh getah. rase mcm besh jer kalau aku pengalaman reti toreh getah. hehe... bole la eksyen sket nak jadik 'budak kampung' tau toreh getah. nih haram jadah xreti toreh getah. aku tgk kat kg aku tuh budak kecik jer toreh getah. so nasib aku kire beruntung la xpayah bersusah payah kene toreh getah nak carik sesuap nasik. cukup bulan... kompom kompom sahabat baik aku si pak belang (kawanku si maybank la...) xpernah mengecewakan aku untuk menghasilkan not2 kepala agong yg cukup membuat senyuman kepuasan terukir di wajah aku... huhuhu...

okay berbalik kaitan cerita getah dgn kes aku hari nih. aku rasekan culture kita nih dr dulu lagik banyak sangat anasir2 getah yg cukup menebal dlm diri. so secara xlansung kiter pon dok asyik dgn getah... termasuk la time pun bole digetahkan.

okay sambung balik cerita td.... dah la dia sampai dekat2 pukol 9, so grak lambat la... isk... dah janji dgn orang saner pukol 10 pg . kang lambat... maka sumer bwk kereta pun ala2 lewis hamilton la... (rambut dier ader iras2 rambut cousin aku.. bung halym.. huhu) oooo... aku lupe nak bg tau... aku ke kuala klawang ikut jln yang masuk kat ampang ke hulu langat n terus ke kuala klawang... al maklum la jln tuh kurang orang and corner pun bole tahan. aku pong dah lame xlayan corner nih... hehe... gian nk lyn corner.. berkokok2 lar tayar aku... 4 bijik GTi menyusur jalan tuh dgn bole tahan jugak la laju nyer.. blind corner, double apex corner sumer aku dok sesah semacam jer.
2 bijik kete dpn gti tuh xder kene mengene.... huhu

sampai k klawang kol 10.15 pg. trus pi tempat tuh.... lagik nak jadik cerita. mokcik & pokcik tuh pun MRT jugak.... &#@* betol... dkt sejam melangok dlm kereta dgn perot xmasuk aper bende pon lagik nih. dr td dok asik telan asap rokok jer. so sembang2 dia pon bg makan la... (sori la xder gambar....) so aku pon gerak balik dkt2 kol 1 tgh. so bayang kan la aku bugdet pukul 11.30 dah gerak balik kl alih2 dkt pukul 1 gak gerak. nih la akan terjadik kalau sumer orang dok pakai MRT nih sebagai jam diaorang.

so kesimpulan dia kalau aku tgk dalam maner2 buku aturcara. dia akan tulih mcm nih..

10.oopg Ketibaan jemputan
10.30pg Ketibaan VVIP
10.45pg Ucapan VVIP
11.30pg Jamuan makan
1.00ptg Bersurai

tp sebenarnyer adalah

10.30pg Ketibaan jemputan
11.00pg Ketibaan VVIP
11.30pg Ucapan VVIP
12.15pg Jamuan makan
2.00ptg Bersurai

so xkan kite nak berterusan jer dok macam nih... sampai bile la kita nak berubah. jadik bak kate juara raja lawak musim kedua... arrr LU PIKIR LA SENDIRI...!!!!

No comments: