Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 3, 2008

Sunday Drive

mungkin event nih agak belapuk sket tp sbb xder mase nak wat entry dlm nih so... baru aku create laa...

ahad yang lepas (30/03/2008) aku join la bebudak satria gti club pi sunday drive. ops sunday drive aktiviti nih di anjurkan oleh satria gti club, sebuah kelab permotoran yang agak fames di malaysia nih yang mane diaorang akan berkumpul di pepagi ahad dan berkonvoi ke satu tempat yang diaorang akan pilih... tujuan dier macam riadah la... selain merapatkan hubungan silturahim dikalangan ahli... so aku pun join la diaorang sbb dah lame gak aku xjoin diaorang nih. al maklum la sejak kereta aku tergantung buat 'oberhaul'. so aku pun jadi la penumpang kpd sorang member aku nih...

opsss lupe la aku nk ckp... dulu mase aku aktip dgn diaorang nih aku salah satu marshall car yg mengawal disiplin & keselamatan semasa memandu... roll aku dulu dia panggil 'back marker' a.k.a 'last car' . jadik aku pun di minta menurunkan ilmu aku yg xseberape nih kat generasi terbaru 'last car' satria gti club. so aku pun naik la kereta terakhir dlm convoy ataupun dipanggil 'last car'.

seawal pukul 8.00 pg kitaorang dah berkumpul kat shell jalan ulu klang menghala ke ampang (dulu dikenali sbg projet) tepat jam 8.40 pg convoy bergerak menuju ke kuala kelawang melalui jalan ampang-ulu langat-jelebu-kuala kelawang. biase la jalan dalam... baru mencabar. seramai 11 buah kereta menyertai convoy ke kuala kelawang kali nih.


deretan Proton Satria GTi sedang beraksi menyusuri jalan hulu langat.. aku pun tetiba rase naik gian jer tgk bebudak nih layan corner... kaki aku mule la naik gatal.. tp iman aku masih kuat lagik.

part nih la jiwa aku mula tercabar... bile dengar bunyi tayar yang menjerit2... arghhhh bile la nak siap kete aku nih...


lagik 1 blind corner yang agak asyik untuk dilayan... maka kira2 jam 10 pg kami tiba di pekan kuala kelawang dan singgah disebuah restoran untuk menikmati sarapan pagi... gambar kat kedai tuh xder la plak... maka riuh rendah la restoran akak nih... laku gak la kira2 20 keping roti canai, beberapa pinggan mee goreng & 25 gelas air. mesti akak tuh untung giler hari tuh...


bila sumer dah kenyang.. maka sumer siap sedia nak balik... ni la line up sebelum bergerak balik. kita orang bergerak balik melalui jalan dalam lagik kuala kelawang-simpang durian-durian tupus-lakai-manchis-karak-lanchang-genting sempah-kl. pun lagik satu jalan yg agak mencabar & menarik untuk dilayan..

kira2 jam 2.00 kami tiba di hentian genting sempah dan menikmati makan tgh hari plak di mekdonal...

hari yg agak meng'enjoy'kan bagi aku selepas aku menghentikan aktiviti seperti tuh setelah sekian lame... aku pun berkobar2 nak menyiapkan kereta aku yg dah lamer tergantung buat 'oberhaul' tuh. maklum la org kate nak pree buat sendirik... dah buat sendirik nih la jadi nyer... ikut suke malas xpayah buat, rajin buat la sikit.. huhu...

No comments: