Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 5, 2008

Naik Minyak = Naik Hangin

semalam punye la aku hangin. mau nye tak hangin akibat pengistiharan kenaikan harga minyak semalam, semua kenderaan2 kat muke bumi malaysia nih berpusu2 keluar nak isik minyak. dan akibat nyer jalan jem teruk. jalan drpd LDP menghala batu caves smlm jem teruk. bayangkan jalan 3 lane bole jem teruk. rope2 nyer semua orang berpusu2 beratur nak isik minyak kat petrol station berhampiran taman metropolitan (tempat orang main layang2 tuh...) aku tersangkut dkt sejam kat situ. dah la tuh... nak masuk ke taman perumahan aku pon jem teruk. dah la sejak azali lagik kat dpn tmn perumahan aku tuh jadik port bas express nak ke pantai timur meng'ambik' penumpang. tambah la plak dpn tuh ader sebijik petrol station. perghhh..... nak jer aku letupkan petrol station tuh... brape lame la sangat diaorang bole pakai kereta tuh bile isik full tank. dan brape banyak la sagt diaorang bole save kalau isik malam tadi.

yang pelik dia si kenit kancil tuh pun nak menyemak. eleh... paling banyak ko bole pump kat dlm tank tuh pun 30 liter. 30X RM 0.78 = RM23.40. huk aloh nak save 'doploh tiga hengget' jer sanggup beratu panjang. %$&*^) btol... ko pi pasar malam pun xbole nak beli makanan untuk 1 family..... paling heran aku tgk.... sang motosikal pun sebok nak menyelit isik full tank jugak.... hampessss....

ni aku bagik alternatif kepada sesiape yang teringin sangat nak save minyak. ni lah cara yang paling berkesan yang aku rase dapat membantu diaorang..... pi kerja naik menatang nih....

siap ader space lagik bagik sesiapa yang berhajat nak berkongsi kenderaan

2 comments:

halym said...

wakakaka...bapo jam nak sampai Koto nek beskal roda 3 tuh?

shahril adzmy said...

kalau tolak adolah dlm seminggu kot... tapi kalau kayuh tigo hari sampai la...

tapi kalau setakat LC150 tuh... senang2 jer 'beskal' tuh bole tapau... hahaha