Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 6, 2008

RM 50???

cube korang perhatikan betol2.... korang rase brape lame nilai not kat seblah nih bole bertahan dalam poket korang... hrmmmm...

semenjak kerajaan mengumumkan harga baru kenaikan minyak semalam, aku mula terase effect dier kat aku.... not RM 50 tuh hanya mampu bertahan kurang daripada 24 jam kat dalam poket aku nih. aku rase xder aper pun yg aku beli.... nak kate aku boros idak juger... last2 aku dok kire2 balik.. baru la aku sedar bahawa bukannyer besau maner pun RM50 tuh. aku cube listkan balik aper yang aku dah buat dgn duit 'lima ploh hengget'.

1. duit minyak (gombak--usj--gombak) - RM 30 (11.09 liter)
2. tol (ldp h/way & elite h/way:kayu ara ke seafield) - RM 8 (RM1.60: ldp 2 hala + RM2.40 : elite 2 hala)
3. minum pagi (kat kedai mamak) - RM 2.10 (1 teh-o ais + roti canai...kosong jer)
4. makan tgh hari - RM 5.20 (nasik campur lauk ikan kembong goreng, sayur & telor asin + limau ais)
5. lepak minum tgh malam bersama kwn2 (kat kedai mamak jugak) - RM 2.80 (1 teh tarik + roti bakar)

TOTAL: RM 48.10

pergh... biar betol. perbelanjaan aku seharian mencecah RM 50 sehari. itu blom termasuk duit rokok aku lagik, duit makan malam (hehe nasib baik aku xmakan malam.... nk diet.. huhu) & duit perlanjaan persendirian (duit leisure la...xbole disclose kat sini)

itu baru semalam punya harge. bayangkan lagik 2-3 hari. bila harga barang semua naik & elektrik pun naik.. alamat nyer mau 1 roti canai berharga 'sehengget' lebih sekeping. dan mungkin jugak seekor ikan kembung goreng berharga RM3 seekor. dan yg paling best skali.... pi kedai mamak minum teh tarik, bila nak bayar harga dier RM 1.50....

last2 aper yang aku bole cakap....

"MALAYSIA BOLEH!!!!"


2 comments:

halym said...

Untung dak ROSZI sempat menikah sebelom minyak naik...

seploh taon dua lagik rege nak beli BINI lebih kurang DOPLOH ribu saorang..

kalau sangkut dengan ARTIS plak mau 50 ribu sorang..

WAKAKAKAKAKAKAKKA

shahril adzmy said...

kalau menikah dgn anak orang asli agak2 murah tak...???

ramai jugak awek2 yg turun dari bukit tampin berkerja 'kek' tampin... buleh ngorat huhu....