Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 30, 2008

Aku Budak Minang

Setelah dua puluh tahun berada di pasaran akhirnya Aku Budak Minang di adaptasi ke drama bersiri untuk siaran RTM. Drama terbitan Niscam Sdn Bhd dengan kerjasama CESB Sdn Bhd itu akan di terbitkan sebanyak 13 siri bermula siarannya pada awal tahun hadapan (2009).

Pengarah muda yang kreatif Zulkifli M. Osman diberi kepercayaan untuk mengarahkan drama yang dibintangi oleh Baharuddin Hj. Omar, Mak Jah, Along Raja Lawak dan ramai lagi dramatis tanahair.

Mungkin Brader Halym dulu penah create entry pasal 'Ujang' dalam blog dier. Ha... nih aku terbaca satu artikel yang karya terunggul si 'Ujang' nih tadi bejudul AKU BUDAK MINANG bakal ke peti televisyen tak lama lagi.

Yang pasti aku for sure takkan miss semua 13 episod nih. Tapi cukup ker 13 episod jer. Memang aku nantikan karya terunggul nih ke TV. Tapi aku takut plak nanti kalau2 la pelakon dia cakap negori xnatural. Sebab cerita nih memang memerlukan dialek negori. Dangan arahan pengarah berbakat Zulkeflie M Osman aku percaya pasti drama nih bakal menarik minat ramai penonton. Terutama sekali golongan sebaya aku yang dulu sememangnya membesar dengan cerita2 macam nih. Kalau korang teringat lagi, antara karya2 dia yang aku minat sangat baca dulu antaranya Atuk, Jibam dan Aca. Aku rase banyak lagi karya brader ujang nih yang bermutu.

Tapi sayang betol aku xsimpan majalah Ujang yang first sekali. Masa tu kalau xsilap majalah Ujang yang first sekali keluaran 1 Januari 1994. Aku masa tu darjah 6, siap kumpul duit nak beli majalah Ujang tu. Isk... sayang betol. Kalau aku simpan lagi majalah tu mau harga dia belipat kali ganda skang ni.

Muka pengarah untuk drama 'Aku Budak Minang'.... Zulkeflie M Osman

ni plak muke pelakon yang memegang watak ANOR. Heroin a.k.a gopren si Ujang dalam drama tuh nanti

Scene dimana Ujang tengah berjumpa dengan gupren dier ANOR

Ngeh..ngeh.. Nantikan kehadiran drama 13 episod 'Aku Budak Minang' di RTM 1 tahun depan.

Kepado brader Ujang, gua harap lu teruskan berkarya. Hasil seni sememangnya tiada penghujung. Hidup UJANG!!!!!!

3 comments:

Fazrul said...

ni citer favourite nih...
hopefully ada la org upload kt youtube nnt...

shahril adzmy said...

memang aku tunggu cite nih on kat TV. kalau ko nak nanti aku suruh production house tu broadcast kat UK nun.. hahahaha

Fazrul said...

cayalah...hehe...aku tunggu...