Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 29, 2008

Salam Maal Hijrah 1430

Salam Maal Hijrah buat semua umat Islam di muka bumi ini. Menyingkap kembali kisah zaman Rasullulah s.a.w yang mana baginda berhijrah dari kota Mekah ke kota Madinah.

Kita di zaman serba moden ini bagaimanakah penghijarah yang perlu kita lakukuan. Nak kene pindah rumah ker??? Bertukar tempat keje ker??? atau berhijrah dari sesuatu yang baik kepada yang lebih baik.

Biasanya semua di tahun-tahun baru nih orang akan mula memasang azam yang akhirnya hanya tinggal azam. Apakah azam itu sendiri sebenarnya. Atau itu sekadar 'trend' yang menjadi ikutan. Bagi aku, aku hanya berdoa kepada Allah agar diberikan kekuatan, kesihatan & kemakmuran untuk aku bertaqwa kepada-Nya untuk setahun lagi. Hijrahku hanya ada dalam diri aku sendiri sahaja. Mungkinkan aku akan berhijrah dari solo ke arah duet??? hahaha....

Kepada semua teman2 aku. Aku sentiasa mendoakan kalian semua aman, makmur & sejahtera hendaknya bagi meneruskan perjuangan dan perjalanan kalian.

No comments: