Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 3, 2008

Mogok

Hampir sekian lamanya aku menggantungkan blog aku ni akibat kesibukan berkerja. Al-kisahnya bila service centre kat tempat aku berkerja ni melancarkan mogok. Semuanya bermula apabila technician kat service cetre tu tak puas hati dengan pihak pengurusan. Maka diaorang semua berpakat beramai2 untuk tidak datang kerja. Habis lengang la workshop. Customer dah berduyun2 berbaris menunggu giliran untuk kereta diaorang di servis. Lepas tuh akibat kekecohan yang berlaku, pihak pengurusan memaksa aku dan kawan aku untuk turun membantu membuat servis kereta customer.

Lepas tuh plak, pihak HR terpaksalah mengambil tindakan terhadap semua staff2 yang terlibat dengan mogok tuh. Diaorang terpaksa di gantung seminggu yang mane berakhir hari ni. Fuhhh... berpeluh jugak la dah lame dok memerap kat dalam opis dan lepas tuh plak dipaksa untuk turun padang. Huhu... nasib baik skill aku masih lagi ader. Maka dapatlah aku 'menyapport' servis centre yang lengang tuh tadi dengan xder lansung kekok. Hehehe... tangan dah biase pegang 'spanar' bile2 mase jer beb.....

So seminggu ni aku rase penat betul. Bukan aper stamina tuh agak menurun sket la. Aku kene banyak exercise nih.

5 comments:

rose said...

yoo..la tuh! tahniah!

vectorise said...

apsal ko mogok skali..? mesti ko pehni kene pulau dek geng2 teknisyen ek' ;o)

Anonymous said...

la patutla, kwn sorang tu tak call2 sampai skrg, ingatkan merajuk...rupa2nya, mogok

halym said...

cepat laa naik jadik manager ni...syabbas bette !

shahril adzmy said...

vector: xmain la mogok2 nih... xpueh hati bom yorr....

anonymous: kawan yang mane plak xkol nih..

bang halym: kalau asyik dok kene jadik kuli batak bile masenyer nak naik manager