Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 23, 2008

Impianku....

mende nih adalah projek terbaru aku. aku tengah kumpul duit nak beli menatang nih. nak tau menatang aper???

haha... Digital SLR camera. ader beberapa brand yang aku dok survey 2-3 hari nih... dan ader 2 brand yang ader dalam minda aku nih...

salah satunyer adalah Nikon D60. SLR terbaru yang dok kuar dalam ikan TV tuh. camera dier agak menarik dgn quality gambar 10.2 MP dan mampu menyimpan image paling besar 3872 X 2592. nak lebih detail klik 'sini'

nih lah 'rope' Nikon D60. harga dia yang aku dok survey paling rendah aku dapat offer RM 2,300 dgn ader la acessories tambahan lain yg dier bagik. ermm bole tahan gak rege dier. dan brand yang lagik satu adalah Canon EOS 305D

quality gambar plak 8.0 MP jer dan bole simpan image paling besar 3456X2304. nak detail lanjut klik 'sini' harge dier plak aku dapat dalam RM 1,800 + extra accessories yg lain la.

harga kedua2 camera nih dia datang dgn standard lens la... nak wide zoom aper ker... kene la tambah duit.

errmmmm.... maner satu la pilihan hati aku nih. tgk la ikut bugdet baru ader dlm RM1,XXX jer nih untuk camera. nikon tuh nampak menarik. skang aku tgh dok merisik2 kengkawan aku dr majalah2 permotoran kat malaysia nih yang mane satu diaorang prefer. hehe.. xnak la terburu2 kot2 salah beli plak. so nantikan la akan datang pasti nyer gambar2 dalam blog aku nih pastinyer lebih gempak dan canggih... dan pasti nyer brader halym akan tercabar dgn 'toy' baru aku nantik... huhu

3 comments:

halym said...

kedua dua brand aku suka.
keduanya ada kelebihan tersendiri
dan bagus.

kalo ko bagi aku pilihan
aku takto nak pilih yang mana satu..aiyooo

ikut laa bajet ko...
janji aku leh pinjam..ekeke

shahril adzmy said...

tolong la risik2 dgn reporter NST ker... yg maner 1 diaorang prefer. byk car megazine prefer canon walaupu n picture quality kureng sket. nikon lagik better. tp diaorg kate susah nak edit gambar kalau pakai nikon. diaorg cerita bile nak naikkan cahaya gambar ataupun nk adjust sket soft touch dier picture dr canon lagik nampak cun...

ape2hal kalau xder halangan tunggu minggu dpn nk bwk balik camera baru.. nak buat shot pengantin yg xbrape nak baru tuh... huhu

halym said...

waaaaa....nak eksen la yek?

my vote goes to CANON !!!