Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 28, 2008

BBQ Party

huih... kenapo la minggu nih aku dilimpahi dgn pelbagai party. nih bukan party israel lah.... petang hari sabtu yang lepas (26/07/2008) aku balik kampung aku di 'ghombau' bagi join party atau pun lebih tepat lagik family gathering. al kisah nyer mak long aku tuh balik kampung. dan bile dah ramai, ader plak suku sakat yg cube mengeluarkan idea2 bernas untuk buat BBQ kat kampung. sajer makan ramai2. orang kate makan ramai2 nih meriah sket.. orang kate la.. aku kate penat makan ramai2 nih...

huhu.. macam biaso la. menu malam tuh ader kambing a.k.a lamb chop la, beef steak, hot dog, chiken wing & jugak fries. huhu... yang syok dier kemeriahan berkumpul. bukan nak makan sangat pun...

penuh gaye mamat nih sedang membakar daging... huhu cekak pinggang kau yerk..

antara mangsa yang akan dibakar... 'premium sausage' rasa italian, mushromm & black paper

mangsa2 yang telah masak dibakar. ayam, daging, lamb & hot dog

perghhh... berasap ayam tuh. saje jer aku snap dari angle macam tuh... nak nampak keenakan ayam yg sedang berasap tuh... perghh.... kalau dicicah dgn black paper sauce. meletop!!!!

so malam tuh xcukup dengan acara BBQ sahaja. memandangkan musim durian, dan adolah sikit durian. maka acara pencuci mulut pun bermula... pesta makan durian.

aksi sepupu aku memilih durian yang baik punyo. sekali tgk nampak macam tamak pun ado. tgk la kat tangan tuh dah ader.... xcukup plak tuh, pilih lagik satu. tamak betul la....

aksi daripada 2 generasi peminat durian. aih... jangan lepas tuh berkipas udah.

sungguh pun durian tuh merupakan raja segala buah, namun haram jadah aku xheran lansung. sebab aku nih bukan la jenis peminat atau pun golongan orang yang makan durian. tah la xtau aku kenapa. sejak aku dari kecik, tgk durian nih mmg xbole masuk lansung.

malam tuh kitaorang bole lepak borak sambil mengungkit kisah2 silam orang2 tua kat situ. cerita zaman bapak aku dulu kecik2 la... cerita sepupu aku terjun dlm perigi la.... macam2. kekadang aku rase la, kisah2 diaorang menjadikan satu inspirasi bagi aku untuk menghargai hidup aku. bagaimana kepayahan orang tua2 dulu nak tgk TV. sampai kene bayar 20sen sbb nak tgk TV. tapi anak zaman skang siap ader ASTRO lagik. TV plasma la, play station la, game boy la...senang betul untuk dapatkan hiburan. betapa beruntung nyer la generasi skang nih. adakah mereka sedar akan kesenangan yang diaorang dapat tuh adalah hasil perit jerih usaha ayah, mak, pakcik, makcik dan datuk nenek diaorang. dan ape plak sumbangan diaorang untuk generasi anak2 & cucu2 diaorang nanti. isk.. isk.. ape plak sumbangan aku huh???


arghhh ape2 pun.....
LU PIKIR LA SENDIRI... ape sumbangan korang


No comments: